گلند کابل برق برنجی آرموردار و پلاستیکی بهترین کیفیت فروش با قیمت ارزان

گلند کابل برق برنجی آرموردار و پلاستیکی بهترین کیفیت فروش با قیمت ارزان

انواع گلند کابل برق :

گلندهای مخصوص کابل به دو صورت فلزی و پلاستیکی تولید و در بازار ایران خرید و فروش می شوند. هر نوع از گلند کابل های برق بستگی به نوع کاربرد در تاسیسات و سیستم کابل کشی استانداردهای مختلفی دارند. بنابراین مناسب سایز کابل ها نمره بندی و بسته می شوند. قسمت ورودی کابل گیر گلند سطح مقطع یا قطر کابل است که این دو آیتم باید با هم یکی باشند.

گلند برنجی کابل برق :

کانکتوری برنجی و ایمن برای اتصال دادن انواع کابل های برق به جعبه تقسیم و باکس های برق است. گلند کابل برق با توجه به نوع کابل ها انواع متفاوتی دارد. گلندها بصورت استاندارد پلاستیکی و فلزی سرگرد و سر تخت با نمره بندی متریک M و PG تولید می شوند.

 

لیست قیمت گلند کابل برق کامل :

  • گلند M75 قطر کابل 60-55 حدودا 245000 تومان سایز سرگرد 62-35 سطح مقطع 62-46
  • گلند M63 قطر کابل 55-48 حدودا 172000 تومان سایز سرگرد 56-26 سطح مقطع 53-37-44-34
  • گلند M50 قطر کابل 30-28 حدودا 745000 تومان سایز سرگرد 44-22 سطح مقطع 32-22
  • گلند M40 قطر کابل 29-27 حدودا 350000 تومان سایز سرگرد 34-14 سطح مقطع 25-18
  • گلند M32 قطر کابل 25-23 حدودا 200000 تومان سایز سرگرد 28-10 سطح مقطع 21-15
  • گلند M25 قطر کابل 23-20 حدودا 146000 تومان سایز سرگرد 20-4 سطح مقطع 14-10
  • گلند M20 قطر کابل 20-16-12 حدودا 100000 تومان سایز سرگرد 12-10-6-4 سطح مقطع 15/2-14/67

با شرود و ارت تگ تعداد

کاربرد گلند برنجی آرموردار :

گلند برنجی آرموردار

برای کابل های زره دار استفاده می شود که در محیط های صنعتی می بایست استاندارد های خاصی رعایت شود. جنس تمام گلند های فلزی SMA سر تخت برنجی و سرگرد استیل است. آرمور کابل از جنس فلز فولاد یا آلومینیومی در لایه بیرونی شیلد قرار میگیرد. در قسمت حلقه آرمور گلند کابلها تابیده می شود. گلند آرموردار برنجی باعث عبور بهتر جریان برق داخل کابل می شود. بنابراین فشار مکانیکی روی بدنه اصلی دستگاه ها برداشته می شود. این شاخص در نوع سفید و گلند استیل به بهترین حالت و با طول عمر بیشتر صورت می گیرد.

گلند آرموردار با کیفیت سفید کابل برق :

گلند کابل آرموردار
گلند آرموردار

فلز پایه این نوع گلند های کابل برنجی است. برای بالا تر بردن کیفیت و کارایی آنها توسط آبکاری نیکل کروم سفید رنگ می شوند. این روش آبکاری تقریباً همان کارائی جنس استیل را انجام می دهد. گلند آرموردار استیل از نظر کیفیتی بهتر است اما از نظر قیمت بسیار گران ترب خرید می شود. بنابراین در ایران بیشتر سفید معمولی مصرف دارد. همانطور که در عکس این نوع گلند فلزی کابل مشاهده می کنید به جز واشرهای داخلی و شرود با 7 تکه اصلی ساخته می شود. به ترتیب سر بدنه ، رینگ ، آرمورد ، قسمت انتهایی و ارت تگ ، مهره یا لاگ نات قطعات اصلی هستند.

انواع گلند ضد انفجار کابل :

برای بالاتر بردن سیستم ایمنی کابلکشی های فشار قوی ، از گلند های مخصوصی استفاده می شود. گلند ضد انفجار علاوه بر جلوگیری از انتشار مواد خطرناک، وظیفه تامین حفاظت برقی و مکانیکی کابل‌ها را نیز دارد. این گلندها به طور کلی از جنسهای مقاوم در برابر ضربه و حرارت بالا ساخته می‌شوند. ایرانی آنها ماشین سازی شمال ، توان عمران و آریا تجهیز موجود است. بنابراین گلندهای ضد انفجار تضمین می‌کنند که کابل‌های برق در محیط‌های با خطر انفجار،به شکل ایمن و با کارایی بالا عمل کنند و احتمال وقوع حوادث و صدمات جبران ناپذیر ناشی از انفجار را کاهش می‌دهند.

 برند گلندهای ضد انفجار خارجی :

  • SMA
  • هاواک HAWKE آلمان
  • بیمد  BIMED اسپانیا
  • سی ام پی CMP انگلستان
  • مکس MAX چین

 دو نوع اصلی ساده و آرموردار قابل ساخت است. همچنین برای کابل های مسلح و بدون آرمورد هم به کار می رود. گلند های ضد انفجاری در ساختمان هایی که امکان آتش سوزی و نشتی گاز وجود دارد نصب می شود.

مقدار حفاظت گلند ضد انفجار و محاسبه استاندارد IP ها :

تمامی گلند ها دارای رنج ای پی های مشخصی هستند که در انتخاب و خرید گلند کابل بسیار اهمیت دارد. اختصار EX نشانگر این است که گلند ضد انفجار است اما اگر قبل از اعداد X باشد هیچگونه محافظتی وجود ندارد. نمره IP اندازه درجه حفاظت گلند برنجی است و اندازه نفوذ پذیری گلندها با عدد نشان داده می شود. همچنین مقدار امنیت ایجاد شده در برابر وسیله و محیط قابل نصب محاسبه می گردد.

  • گلند IP67 کابل : تمام استاندارد ها و زون های یک و دو در این نوع گلند کابل رعایت شده است. عدد بعد از ای پی شماره 7 است که نشان می دهد قابلیت غرق شدن هم دارد. گلند Ip67 قدرت ماندگاری در زیر آب به مدت ۱۵ دقیقه دارد. کیفیت بالاتر نوع 68 است که در عمق زیاد و برای ماندگاری بیشتر استفاده می شود.
  • گلند IP66 کابل : ای پی این نوع گلند 66 است عدد اول نشانگر این است که از ورود گرد و غبار همچنین جامدات به داخل بدنه جلوگیری می شود. عدد دوم نشانه ضد آب است و با درجه حفاظتی که دارد در هر شرایط آب و هوای بیرون جعبه تقسیم ها نصب می شود.
  • گلند IP65 کابل : ضد آب است در حدی که از پاشیده شدن آب در جهت های مختلف ممانعت می شود.اما مانند نوع ۶۶ از ورود گرد غبار کمتر جلوگیری می شود و قابلیت غرق شدن ندارد.
  • گلند IP54 کابل : ضد آب نیست،در مقابل مراقبت در برابر گرد و غبار رتبه پنجم را دارد. اما نمره دوم که عدد چهار است نماینگر این است که گلند امنیت بالای ندارد و کاملاً معمولی است و بیشتر در جنس پلاستیکی کاربرد دارد.

گلند پلاستیکی و لاستیکی :

گلند پلاستیکی کابل
گلند کابل برق جنس پلاستیکی و پلی آمید PVC

گلندهای پلاستیکی از جنس پلی آمید یا پی وی سی رنگ سفید و مشکی تولید می شوند. بنابراین بعضی از آنها واشردار و ای پی دار هستند که در مقابل آتش سوزی مقاوم تر هستند. گلند پلاستیکی دنباله دار بیشتر برای کابلکشی هایی با سطح مقطع کوچک و برق فشار ضعیف کاربرد دارد.

سایز گلند کابل پلاستیکی تابلو برقی :

سایز گلند کابل آرموردار و معمولی
نمره بندی گلند های کابل آرموردار و ساده

نمره بندی آنها در دو اشل پی جی و ام بصورت مهندسی شده در نظر گرفته می شود. گلند کابل پلاستیکی از سایز PG7 تا PG100 و نمره M16 تا M90 ساخته و مناسب قطر خارجی کابل بسته می شود. این نوع سایزبندی استاندارد اصلی است مگر دو سایز متفاوت باشند. یعنی دهانه ورودی کابلگیر با خروجی که به دستگاه وصل میشود تفاوت داشته باشد. در این شرایط گلند سفارشی است و شرکت تیک صنعت مناسب طرح خریدار آنها را تولید می کند.

سایز گلند کابل

محاصبه نمره بندی PG :

نمره گلندهای کابل
قسمت ورودی کابل
سمت خروجی کابل
قطر کابل برق
 گلند PG7
6/5
5/5
0/5
گلند PG11
10/5
9/5
1
گلند PG13/5
13
11/9
1/5
گلند PG21
20/5
19/5
2
گلند PG29
29
28
2/5
گلند PG36
35/8
34/5
3/5
گلند PG42
41
39/5
4
گلند PG48
46
45
4/5
گلند PG52
51
48
5
گلند PG63
60
58
6

 

قطعات گلند پلاستیکی سرگرد :

واشر برای محافظت بیشتر کابل ، کاور ، لاک نات یا مهره ثابت کننده اتصالات اصلی نوع پلاستیکی است. تمامی قطعات بعد از تولید بصورت مجزا به یکدیگر متصل می شوند. ارت تگ در نوع برنجی کاربرد دارد به جای آن مهره قرار می گیرد.

خرید گلند کابل برق :

موارد مهمی که برای خرید گلند های کابل برق بسیار مهم می باشد این است که ابتدا محیط نصب مشخص شود. جنس گلند از نظر ساختاری فلزی یا پلاستیکی هستند. در صورت انتخاب جنس فلزی مشخص شود برنجی یا استیل باشد. این خود بستگی به نوع کابل و باکس مورد نظر هم دارد. نوع دوم گلند پلاستیکی است که معمولا پلی آمید و پی وی سی در تاسیسات و ساختمان ها استفاده می شود.

انتخاب گلندی استاندارد کابل :

ما در تیک صنعت برق پیشنهاد می کنیم قبل از خرید صحیح گلند کابل به نکات مهمی توجه کنید. نوع و سایز سطح مقطح کابل مورد نظر مشخص شود. در صورت زره دار بودن روکش یا شیلد کابل قطر کامل حتماً محاسبه شود. سایز گلند ها معمولا بصورت اینچی یا پی جی هستند که این شماره گذاری متریک صورت می گیرد. تیک توزیع کننده انواع گلند کابل برق برای سیستم های مدیریت کابل در خدمت هموطنان ایرانی است.

گلند کابل ها چگونه برق رسانی بهتری می کنند :

روش نصب گلند کابل
روش قرار گرفتن گلند ها به بدنه جعبه تقسیم

گلند های کابل ابزاری هستند که هنگام خاتمه کابل کشی در تنظیمات به بدنه باکس ها یا تابلوهای برق به بهترین حالت استاندارد استفاده می شوند. برای ایجاد آب بندی و جلو گیری نفوذ محافظت از روکش کابل های برق مورد نیاز هستند. نقش آن ها عبور ایمن لوله ، سیم یا کابل از داخل محفظه ها به شکل دقیق است. گلندها تنظیم کننده فشار بار برق هستند و همچنین محفظه ای برای درجه حرارت در قطعات الکتریکی می باشند که ممکن است در محیط های صنعتی خطرناک اتفاق بیفتد.

چگونگی مراقبت ویژه گلندها از انواع کابل برق :

آنها همچنین به عنوان یک مهر و موم عمل می کنند. باعث می شوند ناخالصی های خارجی که موجب آسیب رسیدن به سیستم الکتریکی مربوطه و کابل نشوند. مایعات خاک گرد و غبار اسیدی سرانجام ، بدنه آنها از کشیدن و پیچ خوردن کابلها از دستگاه ها جلوگیری می کنند. به این دلیل که گلند ها کمک می کنند تا اتصال ایمن و پایداری بین دستگاه و کابل برقرار باشد.

استفاده گلند های کابل به عنوان قطعات ورودی کابل کشی مکانیکی :

  • سیستم های اتوماسیون به عنوان مثال داده ها ، مخابرات ، برق ، روشنایی .
  • برق رسانی ابزار دقیق و کنترل ، وظایف اصلی گلند کابل این است که به عنوان یک ابزار آب بندی و خاتمه دهنده عمل کند.

آب بندی بهتر محل اتصال کابل :

در محل ورود کابل های برق ، نگه داشتن درجه حفاظت از ورودی محفظه با مجموعه لوازم جانبی مناسب وظیفه هر نوع جنس مناسب بدنه گلند است.

گلند استیل یا آبکاری نیکل کروم :

گلند استیل با آبکاری نیکل کروم سفید
گلند استیل کابل فشار قوی

رنگ عنصر فلز نیکل نقره ایست از نظر خواص مغناطیسی و شیمیایی دوام بهتری دارد. همچنین در دماهای متغیر آب و هوایی از اکسیده شدن فلزاتی مثل برنج جلوگیری می کند. بنابراین آبکاری نیکل کروم در صنعت های مختلف کاربرد دارد مخصوصا در ساخت گلند های کابل که از فلز برنج ساخته می شوند. در صورت نیاز به سطح بالا تر حفاظت از نفوذ ، در ناحیه سطح مقطع کابل ها در قسمت ورود به محفظه بهتر است از گلندهای استیل اصلی استفاده شود. 

انواع گلندهای کابل :

گلند های کابل از مواد غیر فلزی یا پلاستیکی ساخته می شوند. حتی می شود ترکیبی از هر دو باشد که ممکن است در برابر خوردگی نیز مقاوم باشند. اگر به طور خاص در تنظیمات انفجاری استفاده شود ، ضروری است که گلندهای کابل برای نوع کابل انتخاب شده تأیید شوند. همچنین باید سطح حفاظت از تجهیزاتی را که به آن متصل شده اند را امن کنند. یکی از بهترین مشخصات مربوط به گلند کابل استاندارد این است که عملکرد ضد آب و IP68 داشته باشد‌. ای پی آنها باعث ایجاد نقاط خروجی و ورودی در برابر آب است که از قسمت دیواره ها کاملا چفت می شود.

نصب و متصل کردن گلندهای کابل :

اتصال گلند یک روش مهر و موم به داخل کابل بصورت گردان و فشرده ایجاد می کند. ورود ذرات یا آب می تواند به دستگاههای الکترونیکی آسیب برساند. با روش ی صحیح در نصب و انتخاب گلندی استاندارد این فرآیند کامل متوقف می شود. برای مثال اگر لازم باشد یک کابل را درون جعبه تقسیم ضد آب عبور دهید باید آن را سوراخ کنید که از حالت IP خارج می شود. برای برطرف کردن این مشکل می توانید از یک گلند ضد آب برنجی استفاده کنید تا در اطراف کابل خود که وارد محفظه می شوید، واترپروف شود. عملکرد ضد آب IP68 برای کابل هایی با قطر 3.5 تا 8 میلی متر استاندارد است.این نوع از گلندهای کابل ساخته شده اند تا در کنار محفظه پروژه ضد آب نصب شوند.

قطعات گلند کابل برق کدامند ؟ 

قطعات اصلی گلند کابل
اجزا شامل قطعه های کامل خورد شده گلند واشر،ارت تگ،مهره،لاک نات،محافظ بدنه

قطعات گلند با توجه به نوع کابل برق و کارائی تعیین می شود معمولا آرموردار و بدون آرمور هستند. آرموردار برای کابل های زره دار استفاده می شود.واشر ارمِر از ورود بخار خورنده و رطوبت به کابل توسط مهره و حلقه داخلی جلو گیری می کند.اما گلند ساده از مخروط و حلقه مخروطی برخوردار نیست. قسمت ها و قطعات اصلی شامل ، بدنه ، گپ ، واشر تخت ، مهره چک کننده لاک نات ، واشر لاستیکی ، آب بندی کننده نئوپرن است.

انتخاب گلند کابل برق :

فشرده سازی حلقه آرمور در غلاف داخلی و زره پوش کابل قرار می گیرد. بنابراین ، آیا شما یک گلند کابل ضد انفجار یا ضد آب می خواهید یا هر دو ؟ سپس شما باید یک طراحیِ ضدآب و ضد انفجار دوگانه را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که طراحی فشرده سازی مضاعف دارای یک حلقه و مخروط است. این حلقه نوعی کمک مکانیکی به نحوه قرار گرفتن صحیح کابل به درون گلند می کند.

مشخصات بهترین گلند کابل :

آیا قصد خرید گلند کابل با بهترین کیفیت دارید؟ باید به یاد داشته باشید مشخصات فنی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اگر می خواهید در مورد مشخصات گلند کابل بهتر اطلاع کسب کنید به ادامه مطالعه مطلب بپردازید.

جنس گلند های کابل برق :

فولاد ضد زنگ و برنجی :

همانطور که میدانید فولاد های ضد زنگ در برابر خوردگی و مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند.آنها می توانند در درجه فشار نسبتاً بالایی منسجم باشند.

پی وی سی pvc پلاستیکی :

 به عنوان پلی وینیل کلرید هم شناخته می شود. ماده ای است که به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود.از ویژگی های آن یک سطح صاف،انعطاف پذیری خوب با ویژگی های غیر سمی هستند. به دلیل غیرفعال بودن PVC ، از چند درجه در فرآیندهای شیمیایی و غذایی استفاده می شود.

پلی تترا فلورواتیلن (PTFE)

آیا می دانید پلی تترا فلورواتیلن یک ترکیب غیر قابل توضیح است؟ پس چه فایده ای دارد؟ خوب ، سطح بالایی از مقاومت شیمیایی داشته و اصطکاک کمی دارد.

پلی آمید یا نایلون :

نایلون ها از درجه های مختلف پلی آمیدی تشکیل شده اند. این یک ماده با کاربرد عمومی در صنعت های گوناگون به کار می رود.مقاوم است و دارای درجه فشار عالی می باشد.

برنجی :

فلز برنج از شکل پذیری عالی در دمای بالا برخوردار است. نفوذ پذیری مغناطیسی کمی دارد.مقاوم در برابر خورندگی قابل قبول و رسانای خوب است.

آلومینیوم :

آلومینیوم یک عنصر فلزی سه ظرفیت ی سبک شکل پذیر و منعطف به رنگ سفید مایل به آبی است.از هدایت حرارتی و الکتریکی بسیار خوبی برخوردار است.همچنین دارای مقاومت در برابر اکسیداسیون و بازتاب بالائی برخوردار است.

کارایی گلندها در مناطق مختلف :

محدوده دما ، مقدار تحمل سرما و گرمای محیط مورد نیاز برای کار گذاشتن گلند است. اندازه گیری فشار ، اندازه تحملی است که گلندهای کابل می توانند بدون هیچ گونه نشتی تحمل کنند. اندازه قطر، انتخاب اندازه هایی است که گلند کابل می تواند متناسب با سطح مقطع کابل برق انتخاب شود.

گلند های کابل چند روش بسته می شوند :

گلندها به دو شکل اصلی به تابلو یا دستگاه خاص بسته می شوند. برای اتصال گلند کابلی که به تابلو و باکس بدون دنده داخلی باشد نیاز به مهره انتهایی گلند می باشد.اما روش دوم بستن آنها به بدنه دستگاه یا وسیله که بصورت مادگی درون خود رزوه دارد اندکی مشکل است. گام رزوه های گلند کابل حتماً باید با رزوه سوراخ دستگاه همخوانی داشته باشد. تیم طراحی گلند در تیک صنعت برق این مشکل را توسط ساختن تبدیل های کوچک کننده و بزرگ کننده حل کرده است.

روش های نصب گلند های کابل :

نصب باید با رعایت کدهای علمی لازم و مقررات شهر و کشور مخصوص انجام شود. اتصال صحیح میبایست مطابق با دستورالعمل های سازنده باشد. نصب باید از طریق فردی با صلاحیت و باتجربه انجام شود. او باید دانش روز و مهارت لازم برای هدایتی استاندارد داشته باشد.

نصب  گلند کابل زره دار با برچسب زمین :

هنگام سازماندهی و نصب گلند ها به تابلو برق باید دقت شود تا به زره های ورودی آسیب نرسد. در حالت فعال بودن مدار سیستم ها ، هرگز گلند های کابل را نصب نکنید. به همین ترتیب ، به دنبال انرژی بخشیدن به مدارهای الکتریکی و برقی ، نباید گلند های کابل را باز کرد میبایست مدار از برق خارج باشد. قطعات سایزهای مختلف گلند کابل با قطعات دیگر نمره ها مطابقت ندارد. بنابراین نمی توان از قسمتی با سایز متفاوت در نوع دیگر استفاده کرد. چنانچه خورانده شود این کار بر ایمنی نصب گلند کابل تاثیر می گذارد. بنابراین هرگونه گواهینامه استاندارد محافظت در برابر انفجار را لغو می کند. حلقه های آب بندی در صورت ارسال از کارخانه ، در بدنه گلند بسته می شوند.

کلام راهنمـــــا :

ما در تیک صنعت برق با فناوری های روز تلاش کرده ایم بهترین نوع گلند ها را در کشور تولید کنیم. بعضی از این نوع کانکتورها که در قسمت فروشگاه لیست شده است با توجه به نوع جنس و گریدهایی که در آنها است بصورت وارداتی تقدیم خریداران محترم می شود. 

سال جدید 1043 مبارکــــــــــــ

یک دیدگاه بنویسید.

  1. خدا قوت همه نوع گلندی دارید فلزی پلاستیکی با قیمت مناسب ما ازشون مخصوص کابل ارموردار خرید کردیم با کیفیت بود

نظرات بسته شده است.